Image

Kaikki yhdessä helppokäyttöisessä ratkaisussa


Hoidamme, niin kuin aina ennenkin, kaikki päivittäiset pysäköintiin liittyvät toiminnot. Autopay-konsepti tarjoaa kuitenkin paljon enemmän kohteiden pysäköinnin parempaan hallintaan ja parempaa palvelua eri kohderyhmille, tässä muutama esimerkki:

1. Lyhytaikainen pysäköinti

Autopay-kohteissa ei ole puomeja eikä niissä ole myöskään pysäköintilippuja. Toimintaperiaate on hyvin yksinkertainen: asiakas ajaa sisään, käy asioilla, päättää pysäköinnin maksutavasta ja sen jälkeen ajaa ulos. Pysäköinnin asiakas voi maksaa paikan päällä, automaattisesti tai jälkikäteen – valita voi viidestä eri maksutavasta. Pysäköintiajasta asiakkaan ei tarvitse olla huolissaan, koska pysäköintiaika ja -maksu päättyvät ulosajettaessa tai kun pysäköinti maksetaan maksuautomaattiin, jolloin hallista on ajattava ulos tietyn ajan puitteissa.

  • Sisään- ja/tai ulosajon näytöt

Näytöt sijaitsevat pääasiallisesti kohteen sisään- tai/ja ulosajoissa. Näytöt kertovat asiakkaille muun muassa, onko pysäköinti maksettu, tarvitseeko pysäköinti maksaa jälkikäteen vai onko heillä voimassa oleva pysäköintilupa.

Image

  • Viisi maksutapaa

Asiakkaalla on mahdollisuus valita viidestä maksuvaihtoehdosta itselleen sopivin:

- Maksukortilla maksuautomaattiin
- Mobiilimaksu: EasyPark tai ParkMan
- Maksukortilla netissä 48 h sisällä ulosajosta
- Automaattinen veloitus maksukortilta
- Lasku

Lue lisää maksutavoista »

Image

2. Sopimuspysäköinti

Sopimuspysäköinnin hallinnointi hoituu helposti osoitteessa www.autopay.io. Kiinteistön omistaja/hallinnointiyritys määrittää, kenelle pysäköintioikeuksia annetaan. Pysäköintioikeus perustuu ajoneuvon rekisteritunnukseen. Sisäänajoihin voidaan asentaa näytöt, jotka ilmoittavat käyttäjälle, onko yrityksen kiintiössä tilaa. Mikäli kiintiö ylittyy, veloitetaan pysäköinnistä erikseen.

Vuokralaiselle annetaan sovittu määrä pysäköintipaikkoja, jonka jälkeen vuokralaisen yhteyshenkilö pääsee jakamaan palvelusta pysäköintiluvat suoraan käyttäjille sähköpostiin. Käyttäjät rekisteröityvät palveluun ja hallinnoivat itse omia ajoneuvotietojaan.

Vuokranantaja pääsee seuraamaan sopimuspysäköinnin käyttöastetta Autopay-palvelusta. Vuokranantaja voi olla joko kohteen omistaja, hallinnointiyritys tai EuroPark.

  • Pysäköintilupien digitaalinen hallinta

Kulkulupia tai pysäköintilupakortteja ei enää tarvita, kun pysäköintiluvat käsitellään verkossa. Fyysisten korttien ja kulkulupien kustannukset jäävät historiaan.

Image

  • Omien tietojen hallinnointi

Käyttäjä voi itse hallinnoida omia ajoneuvotietojaan. Yhden pysäköintiluvan alla voi olla useamman ajoneuvon rekisterinumerotiedot, mutta vain yksi ajoneuvo voi olla kerralla pysäköitynä alueelle. Pysäköintiluvan käyttää ensimmäisenä sisään ajanut ajoneuvo. Jos alueelle pysäköi toinen ajoneuvo samaan aikaan, niin toisesta veloitus on kohteen pysäköintitariffien mukaisesti.

Image

  • Pysäköinnin analytiikka

Autopayn pysäköinnin analytiikan hallintapaneeli on käyttäjäystävällinen ja reaaliaikainen. Päätöksenteko helpottuu, kun oikea-aikaiset tiedot ovat aina käytettävissä.

Image

  • Sallittujen ajoneuvojen hallinnointi

Muun muassa huoltoajoneuvojen pysäköintiä voidaan helpottaa, kun niiden lisääminen, päivittäminen tai poistaminen käy käden käänteessä verkossa.

Image

3. Vieras- ja asiakaspysäköinti

Vuokralaiset voivat joko itse tarjota vierailleen maksutonta pysäköintiaikaa tai se voidaan hoitaa keskitetysti esimerkiksi kiinteistön, hotellin tai kauppakeskuksen aulapalvelun kautta. Asiakkaiden pysäköinnin hallinnointi onnistuu Autopay:n Tap & Park tai Booking-palveluissa, joiden käyttö on verkkoselaimella helppoa.

  • Tap & Park

Ilmaisajan myöntäminen hoituu helposti verkkoselaimen kautta syöttämällä järjestelmään asiakkaan ajoneuvon rekisterinumero. Hyvitettävä aika on aina sama kaikille vieraille ja sen pituus määritetään aina ennakkoon.

Kun palveluun syötetään asiakkaan ajoneuvon rekisterinumero, hänen pysäköintimaksustaan hyvitetään sovittu ilmaisaika. Mikäli asiakas poistuu ilmaisajan sisällä, ei hänen tarvitse tehdä mitään. Ilmaisaika on mahdollista ohjelmoida käytettäväksi vain kerran päivässä, mikä poistaa väärinkäytön.

Image

  • Booking-palvelu

Booking-palvelu toimii samalla periaatteella kuin Tap & Park -palvelu, mutta se laajentaa käyttömahdollisuuksia eri pituisiin hyvityksiin asiakkaille. Booking-palvelussa voivat vuokralaiset hallinnoida pysäköintihyvityksiä joko verkkoselaimen kautta tai käyttämällä booking-appiä.

Booking-palvelu voidaan myös integroida yrityksen omaan järjestelmään, jolloin pysäköinti on ostettavissa etukäteen esimerkiksi muiden ostosten yhteydessä. Palvelu on käytössä muun muassa hotelleilla. Helsingin Messukeskuksella on käytössään heille räätälöity verkkokauppa, josta voi ostaa pysäköinnin messuille ennakkoon.

Pääset katsomaan Messuparkki-palvelua tästä »

Image

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä.

Tavoitteenamme on jatkossakin toimittaa Suomen laadukkainta kamerapohjaista pysäköintijärjestelmää. Kerromme mielellämme lisää.

Ota yhteyttä