Nainen P-Kluuvissa
Image

UKK - usein kysyttyjä kysymyksiä


Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, jotka koskevat pysäköintiä EuroParkin pysäköintikohteissa. 

1. Mistä löydän kaikki kohteenne?

www.europark.fi sivustolta kohdasta pysäköintikohteet löydät kaikki kohteemme kaupungeittain listattuna. Jokaisen kohteen omalta sivulta löydät tarkempaa tietoa kohteen hinnoista, sisäänajoväylistä ja aukioloajoista.

2. Mihin voin olla yhteydessä, jos haluan tehdä pysäköintisopimuksen johonkin kohteeseenne?

Asiakaspalvelumme auttaa sopimusasioissa numerossa puhelimitse 0207 907 300 (Autopay-sopimukset) 0207 907 307 (Pay&Park-sopimukset) tai sähköpostitse sopimukset@europark.fi

3. Sain mielestäni aiheettoman pysäköintivalvontamaksun, mitä teen?

Jos pysäköintivalvontamaksu on mielestäsi kirjoitettu aiheettomasta, voit tehdä reklamaation kirjallisesti osoitteessa www.europark.fi/reklamaatio

4. Mikä on AutoPay?

Autopay on pysäköintijärjestelmä, joka perustuu auton rekisterinumeron tunnistukseen. Erillisille puomilaitteille tai pahvisille lipukkeille ei ole siis tarvetta Autopay järjestelmän ansiosta. Autopay-järjestelmään on mahdollista rekisteröityä, jolloin maksukortin sekä rekisterinumeron lisäämällä järjestelmään, voidaan pysäköintimaksut veloittaa automaattisesti ulosajon yhteydessä. Autopay-järjestelmässä pysäköinnin voi maksaa myös 48 h kuluessa ulosajosta osoitteessa: www.autopay.io. 48 h maksua varten ei vaadita kirjautumista/ rekisteröitymistä palveluun vaan maksaminen onnistuu heti autopay.io-etusivulla.

5. Mikä on Pay&Park?

Pay & Park -alueet ovat pysäköintikohteita, joihin on helppoa pysäköidä. Alueet sijaitsevat eri kaupungeissa keskeisillä paikoilla. Pay & Park -alueillamme voit maksaa pysäköintimaksun joko maksuautomaattiin tai mobiilimaksuna (Easypark tai Parkman -sovelluksilla). Näissä kohteissa pysäköintimaksu tulee maksaa koko pysäköintiajalta heti pysäköinnin alkaessa. Noin 60 kohteessamme on myös mahdollisuus myös pidempiaikaiseen sopimuspysäköintiin kuukausiveloituksella.

6. Mikä on EasyPark ja miten se liittyy EuroParkiin?

Easypark on sovellus, jolla pysäköinnin voi halutessaan maksaa suurimassa osassa alueistamme. Autopay-kohteissa Easypark tulee käynnistää pysäköinnin alkaessa ja vastaavasti pysäköinti katkeaa automaattisesti ulosajettaessa kameratunnistuksen ansiosta. Pay & Park -kohteissa Easypark sovellukseen syötetään joko automaatilta tai opastekylteistä löytyvä aluekoodi tai valitaan oikea pysäköintialue kartalta. Huomioithan Easyparkia käyttäessäsi, että valitset varmasti oikean pysäköintialueen kartalta.

7. Mikä on Parkman ja miten se liittyy EuroParkkiin?

Parkman on sovellus, jolla pysäköinnin voi halutessaan maksaa suurimmassa osassa alueistamme. Autopay-kohteissa sovellus käynnistetään pysäköinnin alkaessa, valitaan oikea pysäköintialue kartalta, hyväksytään tapahtuma ja pysäköinti katkeaa sovelluksessa automaattisesti ulosajon yhteydessä kameratunnistuksen ansiosta. Pay & Park -kohteissa Parkman-sovelluksessa valitaan oikea pysäköintialue kartalta ja hyväksytään tapahtuma. Huomioithan, että Parkman-sovellusta käyttäessäsi valitset varmasti oikean pysäköintialueen kartalta.

8. Mikä on Landlord portal?

Landlord portaali on monipuolinen pysäköintijärjestelmä, jossa on monta eri funktiota. Portaalissa kiinteistön edustaja voi hallinnoida vuokranantajan roolissa koko kiinteistön pysäköintiä tai yrityksen pääkäyttäjä voi hallinnoida yrityksen pysäköintilupia. Tämä on myös loppukäyttäjän paikka hallinnoida omaa henkilökohtaista sopimuspysäköintilupaa. Sen lisäksi järjestelmään on mahdollista räätälöidä tapahtumia varten erilaisia pysäköintiratkaisuja. Järjestelmä on selainpohjainen ja siihen löytyy myös sovellus sekä IOS että Android käyttöjärjestelmiin.

9. Mistä somekanavista voin seurata EuroParkin kuulumisia?

Löydät meidät seuraavista somekanavista: Instagram, Facebook ja LinkedIn.

10. Haluaisin EuroParkille töihin, mitä teen?

Julkaisemme avoimet työpaikat yleensä Duunitorilla. Voit tutustua myös urasivuihimme https://www.europark.fi/europarkille-toihin/ ja jättää meille avoimen hakemuksen.

AUTOPAY

1. Miten ajoneuvot tunnistetaan Autopay-järjestelmässä?

Ajoneuvojen tunnistus perustuu rekisterikilven kuvaamiseen sisään- ja ulosajon yhteydessä. Rekisterikilpi kuvataan edestä ja takaa.

2. Unohdin suorittaa pysäköintimaksun.
Voinko maksaa vielä jälkikäteen ilman laskutuslisää?

Voit maksaa pysäköintimaksun 48 tunnin kuluessa ulosajosta osoitteessa www.autopay.io. 48 h maksua varten ei vaadita kirjautumista/ rekisteröitymistä palveluun vaan maksaminen onnistuu heti autopay.io-etusivulla.

Voit myös rekisteröityä palvelun käyttäjäksi osoitteessa www.autopay.io/signup. Lisäämällä asiakastiliisi ajoneuvosi rekisterinumeron ja maksukortin tiedot, veloitetaan pysäköintitapahtumat jatkossa automaattisesti maksukortiltasi. Samalla näet auki olevat 48 tunnin sisällä tapahtuneet pysäköintitapahtumat, jotka tulee maksaa erikseen palvelussa rekisteröitymisen yhteydessä.

3. Olen rekisteröitynyt autopay.io-käyttäjäksi ja lisännyt maksukortin palveluun. Voinko pysäköidä kaikissa Autopay-kohteissa?

Kyllä voit. Kun olet lisännyt maksukortin tiedot sekä ajoneuvon rekisterinumeron palveluun, voit pysäköidä kaikissa Autopay-kohteissa ja pysäköintimaksu veloitetaan automattisesti maksukortiltasi. Huomiothan, että maksukortilla tulee olla verkkomaksaminen sallittuna, jotta automaattiveloitus voi toimia (kts. lisätietoja kohdasta 5).

4. Taloudessani on useampi ajoneuvo. Voinko liittää tiliini useamman ajoneuvon?

Voit lisätä tiliisi useita ajoneuvoja. Kaikkien tiliin lisättyjen ajoneuvojen pysäköintimaksut menevät asiakastiliin liitetyltä maksukortilta. Kuitit maksutapahtumista ovat saatavilla autopay.io-tililtäsi.

5. Mitkä maksukortit toimivat palvelussa?

Voit käyttää kaikkia yleisimpiä electron- ja maksukortteja. Maksukortilla tulee olla sallittuna verkkomaksaminen, jotta kortin käyttö on mahdollista. Verkkomaksamisen voi useimmiten sallia itse kortin asetuksissa verkkopankissa tai soittamalla omaan pankkiin.

Yhdistelmäkorteissa (debit/credit) voit vaikuttaa korttia lisätessä siihen, menevätkö veloitukset pankki- vai luottopuolelta. Amex- ja Dinersclub -kortit eivät valitettavasti tällä hetkellä toimi.

Maksaessasi maksuautomaatilla pysäköintimaksun credit/debit-kortilla, voit valita maksatko ostoksesi credit- eli luotto-ominaisuudella vai debit- eli pankkikorttiominaisuudella.

Mikäli maksat pysäköintimaksusi verkossa credit-ominaisuudella, käytä kortin etupuolen 16 merkkiä pitkää korttinumeroa ja kortin taustapuolen allekirjoituspaneelin vierestä löytyvää kolminumeroista tarkistelukua.

Käyttäessäsi kortin kääntöpuolelta vasemmasta alakulmasta löytyvää numerosarjaa, maksat verkossa pysäköintisi debit-ominaisuudella. Ensimmäiset 16 numeroa toimivat korttinumerona ja kolme viimeistä toimivat tarkistelukuna.

6. Mitkä ovat maksutavat automaatilla?

Maksuautomaatilla voi maksaa yleisimmillä electron- ja maksukorteilla. Amex- ja Diners -kortit eivät tällä hetkellä toimi. Käteismaksumahdollisuutta maksuautomaateilla ei ole.

7. Saako automaatista kuitin?

Automaatista on mahdollista tulostaa pysäköintikuitti maksutapahtuman päätteeksi. Kuitin voi myös tilata matkapuhelimeen syöttämällä oman puhelinnumeron maksun päätteeksi. Kuittikopion saat tarvittaessa tilattua myös asiakaspalvelustamme info@europark.fi

8. Kauanko on aikaa poistua pysäköintihallista maksun jälkeen?
Entä jos en poistu ajoissa?

Maksun jälkeen on 15 minuuttia aikaa ajaa ulos pysäköintialueelta. Mikäli aika ylittyy, luodaan uusi pysäköintitapahtuma, joka täytyy käydä maksamassa uudelleen esim. maksuautomaatilla tai 48 tunnin sisällä ulosajosta osoitteessa www.autopay.io.

9. Onko Autopay-kohteissa sopimuspysäköintiä?

Sopimuspysäköintiä on osassa kohteista. Sopimuspysäköinnin tiedot ovat nähtävillä kotisivuillamme pysäköintialueen tiedoissa. Asiakaspalvelumme auttaa sopimusasioissa numerossa puhelimitse 0207 907 300 (Autopay-sopimukset) 0207 907 307 (Pay&Park-sopimukset) tai sähköpostitse sopimukset@europark.fi