Messukeskus uudistaa pysäköintipalvelunsa kumppaninaan EuroPark

Messukeskus uudistaa pysäköintipalvelunsa ottamalla käyttöön EuroParkin puomittoman Autopay-järjestelmän. Uudistus nopeuttaa ja sujuvoittaa Messukeskuksen asiakaspysäköintiä 2.1.2019 lähtien.

Autopay-järjestelmä perustuu rekisterinumeroiden tunnistukseen sisään- ja ulosajon yhteydessä. Palvelu on monelle tuttu muun muassa lentokentältä ja Helsingin keskustan pysäköintihalleista. Uudistuksen myötä Messuparkin sisäänajoväylien puomit poistetaan ja paperiset pysäköintilipukkeet jäävät historiaan. Autoilijan ei enää tarvitse pysähtyä puomille vaan pysäköintitaloon voi ajaa suoraan.

- Messukeskus siirtyy nyt digiaikaan myös pysäköintipalveluissaan. Hanke on mittava, sillä Messukeskuksessa vierailee vuosittain 1,2 miljoona kävijää. Messukeskuksen pysäköintitalossa ja paikoitusalueella on yhteensä 4 600 pysäköintipaikkaa autoilijoille. Pysäköintitalomme palvelee myös alueen muiden tapahtumapaikkojen kuten Hartwall Arenan ja Linnanmäen asiakkaita, sanoo Messukeskuksen palvelu- ja tuotantojohtaja Mika Vakkilainen.

- Olemme iloisia siitä, että Messukeskus valitsi kumppanikseen EuroParkin. Autopay-järjestelmä on uudenlainen tapa operoida pysäköintiä: pysäköintihallissa ei ole puomeja eikä pysäköinninvalvontaa, mikä tekee pysäköinnistä sujuvaa ja asiakasystävällistä. Autopay vapauttaa henkilöstöä messuparkin väyliltä muuhun asiakaspalveluun, sanoo EuroParkin toimitusjohtaja Christer Hede.

Uudistus tuo Messukeskuksen pysäköintiasiakkaille lisää maksutapavaihtoehtoja. Pysäköintimaksun voi suorittaa maksuautomaatilla, Autopayn nettisivujen kautta kahdella eri tavalla, mobiilimaksuna esimerkiksi EasyPark-applikaatiolla tai laskulla jälkikäteen. Pysäköinnin laskutuksesta huolehtii EuroPark.

Vastuullisena tapahtumajärjestäjänä Messukeskus parantaa pysäköintipalvelujaan myös avaamalla marraskuussa lisää latauspisteitä sähköautoille. Messuparkkiin voi jättää auton muulloinkin kuin Messukeskuksessa käydessään, esimerkiksi suunnatessaan lähijunalla keskustaan viereiseltä Pasilan asemalta. Messuparkki on kaikkien käytettävissä ja aina avoinna.

Lisätietoja:

Messukeskus Helsinki | Palvelu- ja tuotantojohtaja Mika Vakkilainen, puh. 050 5669 357, mika.vakkilainen@messukeskus.com. Viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, puh. 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com.

EuroPark | Toimitusjohtaja Christer Hede, puh. 0207 907 311, ch@europark.fi

Kuva: Messukeskus, Helsinki

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messut ovat seitsemänneksi suurin media Suomessa ja vaikuttavuudeltaan medioista tuloksellisin, sosiaalisin ja elämyksellisin. Vuonna 2017 Messukeskuksessa järjestettiin 75 messutapahtumaa ja 2000 kokousta ja kongressia. Tapahtumiin osallistui 9400 näytteilleasettajaa ja 1,2 miljoonaa kävijää. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. www.messukeskus.com

EuroPark Finland Oy on vakavarainen yritys, joka tarjoaa helppoa ja asiakasystävällistä pysäköintiä. EuroParkilla on useita pysäköintihalleja Helsingin keskustassa, pysäköintitalo Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja uusi Autopay-kohde Messukeskuksessa Helsingissä. Lisätietoja www.europark.fi